donderdag 22 juli 2010

Italiaans succesverhaal: 150 jaar Campari


Dit jaar bestaat het van oorsprong Italiaanse merk Campari 150 jaar. Na de oprichting in 1860 door Gaspare Campari raakte de rode likeur langzaam maar zeker ook buiten Italiƫ bekend. Campari maakte in zijn ontwikkeling steeds gebruik van innovatieve reclamecampagnes en verwierf zo een wereldwijde schare trouwe klanten. Ook het jubileum wordt aangegrepen voor vernieuwing. Zo opende Campari onder meer de bijzondere tentoonstellingsruimte Galleria Campari en vroeg het merk een aantal bekende internationale kunstenaars voor het ontwerp van drie speciale labels.

Galleria en Art Label

Ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan lanceert Campari twee nieuwe projecten: de Galleria Campari en het Campari Art Label. De Galleria is een multimediale tentoonstellingsruimte waarin aandacht wordt besteed aan kunst, de geschiedenis en ook de toekomst van het merk. Het Art Labelproject is een samenwerking met het kunstenaarscollectief Avaf en de artiesten Tobias Rehberger en Vanessa Beecroft, die voor Campari enkele exclusieve labels ontwierpen.

voor meer informatie kijk op www.campari.com

Tot Gauw,

Liefs ,
Alice & Chloe

(gemaakt door Chloe Sterk)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten